חגורה שחורה - אביזר יוקרה

חגורה שחורה - אביזר יוקרה

הקראטה היא אחת מאמניות הלחימה היפניות בה נרכשות מיומנות גופנית המבוססת על ערכים תרבותיים וחברתיים. עיקרה של הקראטה בשיפור יכולת הלחימה בקרב פנים-אל-פנים והיא מיועדת להתגוננות בידיים ריקות ללא כלי נשק. פירוש המילה קראטה הוא יד ריקה ואכן בקראטה משתמשים אך ורק בנשק הטבעי הטמון בגוף האדם. הקראטה חותרת  למצוינות בכל תנועה ובכל תרגיל. היא מציבה את השיפור העצמי, הגופני והמנטאלי כדרך חיים ומדרגת את רמת מיומנותו של הלוחם באמצעות חגורות בעלות צבעים שונים. לאחר שנים רבות של אימונים ועמידה במבחנים מגיע הלוחם ללבוש את אביזר היוקרה -חוגרה שחורה.

 

בישראל ובעולם קיימים שני זרמים של קראטה. הקראטה המסורתי המקורי והקראטה המודרני הספורטיבי. ההבדל בניהם הוא  בכך שקראטה המסורתי מאופיין באורח חיים ואל לימודי אמנות הלחימה המסורתית שלו נלווים לימודים תרבותיים ופילוסופיים. בכול אופן בשני הזרמים האלה על לוחם הקראטה לעמוד בסטנדרטים ברורים של יושרה ומיומנויות גופניות כדי להשיג את אביזר היוקרה -חוגרה שחורה. בישראל מוכרים על ידי משרד הספורט איגוד הקראטה המסורתי והתאחדות הקראטה החברה בארגון הקראטה העולמי WKF  וכן בארגון האירופאי EKF והיא זו שמארגנת את אליפויות ישראל בקראטה לבוגרים, נוער וילדים ואחראית על נבחרות ישראל בקראטה.

 

חוג קראטה מתאים לבנים ולבנות מגיל שש-שבע ומעלה והוא נחלק לאימוני בסיס שכוללים עמידות נכונות וטכניקות בסיסיות. אימוני קאטות שהן סדרה של תנועות קבועות מול מספר יריבים דמיוניים ואימוני קרבות בהם מתמודד התלמיד פנים אל פנים במגע חלקי בלבד מול יריב. למרות שהקראטה במקור איננו ספורט אלא אמנות לחימה מסורתית, תחרויות קראטה הם תוצר של הפצתו הנרחבת במחצית השנייה של המאה ה-20 בעולם כולו והפיכתו לספורט תחרותי שאינו אולימפי. לכן, בהמשך ישתתפו התלמידים בתחרויות המתקיימות ברמה האזוריות וארציות. שעות האימונים ושנות התרגול יעמידו את התלמיד בפני עמידה במבחנים מאתגרים שבסופם הוא יזכה ללבוש את אביזר היוקרה -חוגרה שחורה.

 

דרגות הקראטה המוצגות באמצעות צבעי החגורה הם ייצוגיות ומסמלות עבור הילד לוחם הקראטה והסביבה, אות הערכה על התמדה ונחישות. על משמעת וכיבוד הזולת. על שיפור המיומנות הגופנית והמנטלית. הילד ילמד בחוג שקבלת דרגה היא סמלית ומשנית. המטרה האמיתית  היא התפתחות האישית השאיפה להשתפר. הוא ילמד גם כי להחזיק בדרגה זהו הניצחון הראשון לשמור עליה זהו המאבק לניצחון כל החיים. מכאן הוא ילמד את חשיבות של ההתמדה והתרגול היום יומי בחיים בכלל ובקראטה בפרט. חגורה שחורה יותר מכל מעידה על שנים ארוכות של אימונים, תרגול חוזר של טכניקות לחימה ומשמעת עצמית גבוהה ביותר. החגורה השחורה בכל אומנות לחימה נחשבת לחגורה הראשונה מבין החגורות הגבוהות. בהיבט המקצועי היא מעידה על כך שהמחזיק בה שולט ויודע לבצע את כל הטכניקות הבסיסיות  של הקראטה. כל מי שזוכה לחגור חגורה שחורה חוגר אביזר יוקרה.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: